Blogger Widgets
»

Do You Love Me?

Saturday, June 4, 2011

Baru Atau Lama?

Yang baru atau yang lama?

Selalunya orang akan lebih memilih yang baru sebab yang baru nie lebih lawa,lebih seronok dan lebih modern mungkin..
Ya itu hanyalah kretiria yang selalu menjadi pilihan oleh setiap insan apabila ingin memiliki sesuatu yang baru..

Tapi bagaimana pula tentang persahabatan??
Anda memilih yang lama atau yang baru?

Pendapat saya,orang zaman sekarang ini juga lebih suka berkawan dan bersahabat dengan orang yang baru dikenali berbanding dengan orang yang telah lama dikenali..

Kenapa?
Sebagai contoh maybe daripada aspek nie dan aspek2 lain..

1.Bahan Bualan:
Terlalu banyak yang belum kita ketahui tentang seseorang yang baru kita kenali..So lebih banyak perbualan yang dapat kita perbualkan berbanding berbual dengan orang yang lama.

2.Bosan:
Ish aku bosan la ngan ko!Asyik2 ngan ko ngan ko ngan ko..Aku nak cari kawan lain la!

3.Status:
Hurm..Kawan lama aku nie orang susah..Eyyuu..Watpe nak kawan ngan orang cam dia..Kawan baru aku nie HOT!Isk..Nak kawan ngan dia je!

4.Umur:
Kawan baru aku nie satu umur ngan aku..Aku nak bawak dia kawen ke nak bawak dia shopping g mana2 ke..Aku xyah belanja dia,dia da keje kot!

5.Ingin diri dikenali:
Kalo aku ada ramai kawan,lagi ramai orang kenal aku..

6.Sikap tidak menjaga hati:
Alaa..aku da lama berkawan ngan dia kot..Kalo ada apa2 aku jugak yang dia cari..Jangan risau la..Yang penting kawan baru aku nie..

Okey that was sucks!

Semua orang nak glamour!Terkenal dan disayangi oleh semua orang!
Sape xnak?
Hey girls~Korang bodoh la kalo xnak kawan ngan orang hot macam tu..
Watpe ko terhegeh2 g join dak2 Nyah Star tu??

Eyyuu..WTF!
NyahStar mende wei??

Ntah aku pun xtau!
*angkat bahu*

Bagi pendapat saya,kalo dah lama berkawan with someone tu..
Better hargai seseorang tu dengan baik..

Sebab someone yang telah lama kamu kenali itu lebih mempercayai kamu untuk menyimpan segala rahsia yang terpendam dihati dia..
Rasanya xperlu kot kita membongkar atau menyipnopsiskan apa yang telah kita bualkan..

Nak jadikan bahan cerita??
Owh..Macam tu..Baiklah..

Karma dunia mengatakan bahawa..

Setiap Apa Yang Kita Lakukan
Akan Mendapat Balasan Yang Serupa


Saya Kecewa Dengan Sikap Anda!

No comments :

Post a Comment